Dnia 17.02.2022
Instytut Aktywizacji Regionów z siedzibą w Gdyni
ul. Kopernika 20/3
81 – 424 Gdynia
PETYCJA
PEŁNOPRAWNI – to nowy projekt, który wystartował na obszarze woj. pomorskiego, a skierowany jest do osób z niepełnosprawnościami.
Fundacja Instytut Aktywizacji Regionów wdraża pomoc prawną dla osób z niepełnosprawnościami, które z uwagi na swoją niesamodzielność nie mogą skutecznie
bronić swoich spraw przed sądami i urzędami. Prawnicy fundacji zapewnią bezpłatną pomoc prawną – również na etapie postępowania sądowego.
Projekt realizowany jest dotacji Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy, finansowanego z funduszy EOG i potrwa do września 2023 r. Szczegóły na stronie www.pelnoprawni.eu oraz infolinii fundacji lub pod nr. tel. 793 961 569.
Petycja powinna być rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia jej złożenia. Podmiot rozpatrujący petycję zawiadamia podmiot wnoszący petycję o sposobie jej załatwienia wraz z uzasadnieniem w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Oczekiwane działanie:
Z uwagi na to, że projekt ten wpisuje się wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji, prosimy o rozesłanie informacji o petycji do wszystkich współpracowników adresata petycji oraz podległych mu instytucji, służb i podmiotów zależnych, które w ramach swoich działań kontaktują się lub rozpatrują sprawy na rzecz, w interesie lub w relacji z osobami z niepełnosprawnością.
Oświadczam, że wyrażam zgodę na ujawnienie na stronie internetowej danych osobowych podmiotu wnoszącego petycję /podmiotu trzeciego w interesie którego wnoszona jest petycja – Fundacja Instytut Aktywizacji Regionów z siedzibą w Gdyni/.
Na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego niezwłocznie zamieszcza się informację zawierającą odwzorowanie cyfrowe (skan) petycji, datę jej złożenia oraz – w przypadku wyrażenia zgody, o której mowa w art. 4 ust. 3 – imię i nazwisko albo nazwę podmiotu wnoszącego petycję lub podmiotu, w interesie którego petycja jest składana.
Wioletta Milewska – Wolontariusz Fundacji
Instytut Aktywizacji Regionów z siedzibą w Gdyni
-
Podmiot wnoszący petycję – osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, lub grupa tych podmiotów. Jeżeli podmiotem wnoszącym jest grupa podmiotów, należy wskazać oznaczenie każdego z podmiotów oraz osobę reprezentującą. Należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji , a jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów. Petycja może być złożona także w interesie podmiotu trzeciego i wówczas powinna zawierać dane tego podmiotu oraz jego adres do korespondencji i załączoną pisemną /lub za pomocą komunikacji elektronicznej/ zgodę podmiotu trzeciego na złożenie petycji w jego interesie .
-
Adresat petycji – organ władzy publicznej a także organizacja lub instytucja społeczna w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej. Petycja składana za pomocą środków komunikacji elektronicznej może być opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu oraz powinna zawierać także adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję.
-
Przedmiot petycji – żądanie, w szczególności zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zborowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.
-
Petycja składana w formie pisemnej powinna być podpisana przez podmiot składający petycję lub osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję. Petycja składana za pomocą środków komunikacji elektronicznej może być opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu oraz powinna zawierać także adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję.
Petycja powinna być rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia jej złożenia. Podmiot rozpatrujący petycję zawiadamia podmiot wnoszący petycję o sposobie jej załatwienia wraz z uzasadnieniem w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 11 lipca 2014r o petycjach /Dz.U. z 2014r, poz. 1195/